Sunday, April 1, 2012

Gaya

Hello! Setelah lama tak update blog. Harini nak berkongsi pasal gaya yang aku suka. Korang kalau berpakaian, lebih kepada gaya yang macam mana? Sweet? Hadkur? Indie? Setiap orang ada gaya masing2. Tak kira apa pun size badan anda, semua layak nak bergaya ikut kemahuan masing2. Asalkan masih selesa dan bersesuaian dengan bentuk tubuh korang. 

Macam aku, aku kurang suka gaya yang macam ladies sangat. Jarang aku memakai kasut tinggi, ballet shoes. Ada tu ada, tapi jarang pakai. Kalau ada pun, aku still mencari design yang macam boyish look. Even baju dengan seluar pun. 

Suka pakai loose2, jarang pakai fit2. Sebab tu selesa, tapi aku masih perempuan. Pakaian pun masih perempuan lagi. Haha. Aku pakai ikut aku punya selesa, ikut aku punya badan yang tak berapa nak kurus ni. Haha. Walaupun badan besar, tapi aku masih cuba untuk memperbaiki pakaian apa yang sesuai untuk dipakai. Fashion tak kira size badan atau apa. Asalkan kita selesa dengan diri kita :)

Aku suka gaya yang lebih kepada grunge look. Ni lah golongan2 yang aku suka tengok gaya mereka. Gaya "When Grunge Meets Vintage". 

1. Sky Ferreira

2. Alice Dellal

3. Violet E

4. Luanna P

Btw, siang tadi tercapai jugak hasrat aku membeli combat boots yang aku nak selama ni. Nak dekat setahun la dok usha je, tapi tak beli2 pun. Memang seakan-akan Doc Martens. Nak beli yang ori tak mampu la. Gaji Secret Recipe aku kerja dulu tu pun lagi sikit dari harga kasut tu. Hahaha. Janji ada! 

Memang happy gila, sebab sebelum ni survey, harga nak dekat RM125.90. Tapi tadi, aku pergi kedai tu, sales girl tu kata its only RM63. Aku macam WTF macam tak percaya. Muahaha. Then aku amik lah, berwarna hitam plain. 



Kah kah kah sebiji gila kan? Haha. Dah macam skinhead pulak kalau pakai. Tapi ok je. Boot ni boleh pakai dengan apa2 baju pun. Banyak baju aku tak pakai lagi sebab nak pakai dengan kasut ni. Beg pun ada yg aku tak pakai lagi untuk kenakan dengan kasut ni. Muahaha. 

Boleh je pakai ape2 baju dan seluar. Baju jeans ke, skinny jeans apa2 pun. Kadang2 dengan dress dan skirt pun boleh masuk dengan kasut ni. Semua boleh :)




Gambar semua dicilok di LookBook, Tumblr, Google dan sebagainya. Aku memang suka mencari benda2 macam ni. 

See, banyak style boleh pakai. Aku memang suka kasut macam ni. Aku jarang beli ballet shoes, heels ke ape semua. Aku lebih selesa memakai sneakers. Lebih senang nak berjalan. Kurang melecet kaki ni. Hahaha. Gaya2 kat atas ni semua macam boyish sikit. 

K itulah jela yang aku nak kongsi. Aku jarang cakap pasal fashion ke apa. Saje nak kongsi apa yang aku suka dan minat. Huehue. Semua orang mampu bergaya berfashion. Anda juga mampu bergaya. Bergaya mengikut keselesaan anda. Ok bye :)


Thanks for reading. Have a nice day :)

3 comments:

Kc Kasedah said...

niceee! ok la utk yg pandai bergaya :)

Shazana Samaluddin said...

kc pun boleh jugak! :)

yaya said...

kedai mana you pergi? i pun dah lama nak beli boots ni