Wednesday, December 30, 2009

Dating & Cari Kerja

Secara tak dirancang, harini aku ngan Anuar keluar lagi. Tapi pada mase yg same, nak cari kerja sekali dengan Billa. Anuar sampai awal gila harini. Aku pon terkejar2 la mandi. Haha. Pukul 11 camtu jumpa kat Mines. Breakfast kat mamak jap sementara tunggu Billa datang. Kul 12, start cari kerja. Haha. Dating sambil cari kerja. Yela, saje dating, kang da susah nak jumpe. Next week Anuar dah start kerja. Lagi la. Bertambah kerinduan. Asal geli gila. Haha.

Aku ni dah la takde pengalaman cari kerja. Ni kire 1st time la. Anak manje kan. Hahahahaha. Kedai demi kedai kiteorang masuk. Mula2 test kat Pet Shop. Aku memang nak kerja kot kat situ. Cam seronok je. Kerja ngn hamster. Biawak. Haha. Tapi interview jauh sgt la. Then cari lagi kerja. Ade yang kosong. Ade yang tak. Yang mane ade kosong tu, kiteorang tulis number ngan alamat. Ade yang kena isi borang. Ade yg kena interview. Try kat Secret Recipe. Kat Mcd. Cari2 punya cari, kami sempat nak tgk movie jap. Haha. Ni dah lari tajuk ni. Hahaha.

Tgk movie Sherlock Holmes kejap pukul 3. Layan jelah. Boleh spend time jap bersama tersayang. Hahaha. Mase sebelum cerita tu start, ade orang call Billa. Secret Recipe Nak kiteorang datang esok. Whoa, da agak dah. Sebab dorang nk pekerja perempuan secepat mungkin. Then tengok lah movie sampai kul berape ntah tadi. Kul 5 lebih. Then mak aku dah bising2 suruh balik. Semak je. Kejap sangat doh. Haih. Potong stim la mak ni. Haha. Baru nak balik malam sket. Bukan kat mane pon. Kat Mines je. Besok aku dah kerja, lagi balik lambat, tak kan nk suruh balik awal jugak kan. Fikir la.

So esok sebelum 9.30 dah kena sampai. Orang tu nak ajar aku ngan Billa camne nak amik order, bla bla bla semua tuh. Fuh, mesti penat kan esok. Aku da la takde pengalaman lansung ye semua. HAHA. Esok kena pakai baju semua hitam. All black. Aku pinjam baju ayah aku doh. Lepas ni kena beli lagi ar tshirt hitam ngan seluar. Tak kan hari2 nak pakai yg same. Gila busuk. Haha. Kerja kat Mines senang sket nak pergi balik. Takde masalah. Cam nervous jugak la nak kerja situ. Haha. Harap2 esok takde pape masalah. Aku bukan ape, malas nk susahkan mak bapak lagi. So nak kerja. Cari duit sendiri. Boleh beli barang yang kite nak. Wish me luck untuk esok.

Oh dah kerja ni susah la nak dating ke, nak keluar. Masing2 dah start busy nanti. To Mr. Janggut Man. Jangan lupa i tau sayang. Nanti tarik janggut baru tahu. Hahaha. I janji 20 Januari i amik cuti. Tak dapat cuti pon ponteng. Haha. Lautan api sanggup ku redahi. Berani mati ni demi u. Hahahahaha. Hari penting kan untuk u. Jangan risau. Kite still boleh jumpa. Kalau i cuti, i boleh datang tempat u kalau penat nak keluar KL pon. Weekend, u boleh datang sini pulak kat tempat kerja i. Lepas i kerja boleh dating kan. Tak semestinya sampai malam i kerja. Takde masalah. Masing2 kalau boleh berkorban okayh je. Kita same2 kumpul duit okayh! Love you :)

Current Mood : Runsing


Thanks for reading. Have a nice day :)

6 comments:

dhanial yahaya said...

hey goodluck okay ! boleh lah aku jumpa kau kan :P

Cik Pieka said...

ey gud luck oky . kalu nervous. try igt pieka. sure nervous hilang. hahaha. joke :) btw, perenggan bwh skli to. so sweet la. same2 korban. agaga :) semoge bahgie :)

Isa H Hassan said...

jom keje sehari je.

Shazana Samaluddin said...

to dhanial : dtg la weyh. bosan la byk org tua. haha

Shazana Samaluddin said...

to pieka : sengal lah u ;p

Shazana Samaluddin said...

to jake : jom la. tolong sekali. diperlukan