Saturday, July 11, 2009

Past is past

Sebulan sudah berlalu.
Sebulan jugak aku menderita.
Cuba untuk wujudkan perasaan benci.
Cuba untuk menjadi ego, keras kepala & keras hati kembali.
Cuba menjadi sebegitu untuk kebaikan diri.
Untuk kebaikan diri supaya dapat melupakan ' cerita lama '.
Tapi kenape susah sangat nak lupe? Bukan senang ke nak lupe?
Ke sebab kau cinta? Haha. Memang bodoh, dungu, bengap.
Tak pikir panjang lah kau ni Nana. Tak dapat dinafikan.
Rindu ke sampai kau termimpi2, Nana?
Cinta lagi ke? Tuhan je tau.
Haha. Cinta perkataan paling kelakar pernah aku dengar.
Geli2 hati tapi macam sedih pulak. Pelik2.

Kalau dulu,
Sebab cinta aku happy.
Sebab cinta aku bahagia.
Sebab cinta aku lebih bersemangat.
Sebab cinta aku belajar bersabar.
Sebab cinta aku jadi lembut hati.
Sebab cinta aku 'hidup'.

TAPI kan........................

Kalau sekarang,
Sebab cinta aku buta.
Sebab cinta aku jadi bodoh.
Sebab cinta aku jadi runsing.
Sebab cinta aku fikir secare tak betul.
Sebab cinta aku jatuh sakit.
Sebab cinta aku tahan kena maki, kena hina, kena kutuk.
Sebab cinta aku macam nak bunuh diri.
Sebab cinta hidup aku macam ' neraka '.

Hell yes. Love is palat.
Hidup jadi macam neraka. Teruk. Aku dilayan macam sampah.
Sedangkan mak bapak aku, kawan2 aku pon tak pernah layan aku camtu.
Layak ke aku dilayan camtu?
Sampai sekarang aku asik dapat sakit hati.
Sampai sekarang weyh.
Ape salah aku ?
Besar sangat ke dose aku ?
Haha. Takpe. ITS OKAYH.
I do believe in karma.
Thanx 4 everything.

Hari2 aku nampak macam happy.
Hari2 nampak je aku gelak2.
Tapi hati aku, takde sape tau.
Setiap mase teringat.
Setiap mase tak boleh lupe.
Huurrmm.....
Past is past.
Lupekan kisah lame.
Lupekan segalanye.
Lupekan kesedihan aku.
Aku boleh buat.
Jangan kate TAK NAK.
Walaupon berat & susah untuk aku lupekan, tapi kene belajar terima kenyataan.
Aku tak boleh survive sorang2.
Ye, aku perlukan bantuan.
Bantuan dari kawan2 aku.
Nasihat dari kawan2 aku.
Start a new book.
Mulekan hidup baru.
Hidup dengan orang yang boleh terima aku seadenye.
Hidup dengan orang yang boleh berjanji.
Bukan janji yang kosong.
Bukan janji yang palat.
Tapi janji yang boleh ditunaikan.


Thanks for reading. Have a nice day :)

20 comments:

Qyn Radzuan said...

go nana ! u msty boleh ;)

Anonymous said...

u go gurl..jgn pk dh..mlekn idup baru k..i know, u can do it.. :)

Shahrul Tanaka said...

dead memories harus dijadikan panduan untuk kehidupan akan datang!

sketsa said...

yuh ! pasti bole . umat islam msti bole ! haha . :)

Shazana Samaluddin said...

to lil babe : yeah. i can do it ;)

Shazana Samaluddin said...

to sweet lolita : yup2. i'll try

Shazana Samaluddin said...

to azry : yup. anda betul!

Shazana Samaluddin said...

to pelangi : yup2. boleh! ;)

NAZ said...

ye lah nana. nanti bila bercinta lain pulak ayat u haha

Shazana Samaluddin said...

to naz : u suck. hahaha malas mau bercinta naz. lain la macam naz. tga gila bayang. entry hari2 psl "DIA" kan. hahaha

Mysara Newrie said...

again...??psal budak yg sama ker..??hmpeh..xreti2 bhsa ker hah budak 2..??ckg BM die xajar dier ker erk..??

Shazana Samaluddin said...

to sara : start from today, i tak kan cerita pape lagi pasal die.
tiade lagi adib dlm hidup i. :(

nadd said...

nana! i like ur spirit!!
go girl...
i'll suport u okay!
single is not PATHETIC!!!!

billa bilot said...

heh, jangan selalu ingat pasal adib.
jgn selalu cte pasal die, sebot pasal die.
lagi kau teringat2.
lagi kau susah lupe die, lg seronok die.
die lagi suke tgk kau menderita.
kalau die ske tgk kau bhgia, x de hari2 die saketkan hati kau.
die tu bodo, macam cibai.
kau nak jadi bodo jugak? jangan.
aku x nak, please :)

Anonymous said...

nana..
come on la.
life must go on.
kau yang ckp cm 2 kn.
laki 2 bodo tk nk ko.
ko tk yah pk en dy.
kiteorg ad 4 u!
lovenana.
hahaha.chill oke syg!

Shazana Samaluddin said...

to nadd : owh yeah. owh yeah.
go nana.
go nana :)

Shazana Samaluddin said...

to billa : ala, jgn la sebut name die. tak suke. haha. ye sy tak bodoh. mcm sy ckp. sy perlukan mase ;)

Shazana Samaluddin said...

to myra : yeah. hidup mesti diteruskan. thanx mira. jom cpl? hahahahahah :)

yanalolu'xx said...

wow syg..
naseb kite sama..
i paham pe yg u rase skrg..
luv is always suks rite??

erghhh...trytrytry lupekan oke..
kite same2 usaha ek..

chaiyok2..

Shazana Samaluddin said...

to yana : yup2. same2 lupekan. urgh. tp susah. :(