Monday, October 24, 2011

OctTwtFest 2011

Hello! Semalam, 23 October 2011 berlangsungnya OctTwtFest. OctTwtFest ni festival dimana ahli2 di twitterjaya buat sesi meet up bersama2. Terdiri dari orang yg famous dalam twitter, artis semua dan ahli2 twitter yang lain. Last year tak pergi sebab mase tu jahil lagi takde twitter. Wahaha.

Aku bergerak dengan kawan2 baik aku Billa, Tasha, Alyaa & Wani. Sebelum nak gerak ke fest ni, aku macam nak demam. Tapi still menguatkan semangat nak pergi. Aku tidur dekat rumah sewa Shah alam aku. Tempat ni dibuat dekat Digi punya office tak silap aku.

Sampai2 je, dah pukul 4 lebih rasanya. Tu pun dah ramaiiiiiiii gila dah sampai. Semua hot2 fashionista terunggul datang dekat fest tu. Macam segan dan pemalu sikit sebab tak hot. Haha. Sah sampai tu, semua kena beratur tulis nama. Bukan ape, tu untuk rekod siapa yang check in. Nak buat rekod twitter meetup paling terbanyak.

Start daftar je, dapat riben biru. Ikat kat tangan. Takde riben tu tak boleh masuk dalam. Memang sesak gila lah sebab ramai sangat orang. Ade la beberapa orang yg aku kenal pergi ke sana. Segan lah nak tegur. Wahaha. Masuk2 je, macam blur sat tak tau nak pergi sana. Kiteorang pergi semua tempat yg ade dalam map dorg cakap tu. Mula2 pergi tgk booth jual2 barangan fashion semua, pastu stop by dekat Karaoke Room.



Saje dok lepak sat dalam karaoke room sebab sejuk. Kat dalam bilik tu, sesape je boleh nyanyi dalam tu. Tak kisah. Kene bahan ke ape, tu semua belakang cerita sebab semua memang sporting try karaoke walaupun suara tak sedap sangat. Lepak duduk2 tengok orang lain. Yang tak best nya, dorang buat kat tempat ni kecik sangat. So susah nak berjalan sebab orang terlampau pack. Harap2 si @karrotgold buat kat tempat lagi besar next year. Sure best.

Next pit stop, kiteorang tgk2 show yang ade dekat pentas yg disediakan. Ade lah a few artis yg perform, band2 yg baru nak naik semua perform n kenalkan diri. Best la jugak. Crowd pun ramai. Sampai ade orang tersalah tegur aku. Haha. Aduh tetibe famous jap. HAHA. Tempat pentas die best. Tak panas. Sejuk je. So selesa la nak bergonjeng pun.




Agak2 dah takde yg best perform, kiteorang sesaje masuk dekat tempat artis2 tunggu sementara nak baut show. Memang semua boleh masuk. Tak kisah la sesape. Tu kira tempat lepak duduk2 pun boleh sebab ada sofa, kerusi semua. Tempat nak online pun ada. Tetibe ade SonaOne yang comel gila boleh tak. haha. Aku amik gambar dengan dia. Memang semua perempuan macam tetibe gila kat dia. Comel ok. HAHA


Pastu amik gambar dengan Altimet. Wa minat dia dari sekolah lagi. Haha. Selalu jumpa tgk dari jauh je kat pentas, tapi dapat bergambar sama. Cool lah dia. Baru nak join rap sekali. Muka excited sikit duduk sebelah dia. HAHA. Nervous jugak duduk sebelah artis. Nasib tak sombong. Boleh dikatekan semua artis yg dtg tak sombong pun.


Yeah ini kakak kita Ila Damia. Kalau tak kenal dia peserta mentor tak silap aku kot. Pastu yang nyanyi lagu Malaysian Boy tu. Kelakar kot mase die perform, Ila Damia nak panggil orang atas pentas. Billa yg menjadi mangsa. Pastu Billa tak nak. Si tasha tolak2 si billa. Sumpah kelakar. Hahaha. Kesian kat Ila Damia takde orang sudi nak naik pentas. Takpe, nanti aku dah berani aku naik pentas dgn die. HAHA


Paling otai Joe Flizzow. Bayangkan dari kecik minat die. Start2 lagu anak ayam bagai. HAHA. Sekarang dapat jumpa n amik gmbar dengan dia. Kiteorang dapat CD free lagu dia dengan Ila Damia. CD promotion. Siapa yg dtg jumpa die dapat lah free. Seronok2. Pastu macam segan gila, Joe Flizzow cakap ngan aku, ngn kawan2 aku, suruh buat shout out kat photographer die kot. HAHA

Macam tak pernah buat perangai nak shout out bagai. Buat jelah. Harap2 takde keluar TV ke ape. Segan bai. HAHA. "Shout out to Joe Flizzow, Kartello Hello!" Bila ingat balik sumpah kelakar. HAHA


Pastu kiteorang keluar balik nak tengok orang perform. Ade altimet, joe flizzow semua perform. Faliq Fahmi pun ada nyanyi atas stage. one Nation Emcee. Fashion show semua ada. Salah sorang MC ade buat beatbox. Pergh power gila boleh tak. Macam ala2 dubstep pun ada beatbox dia. Sebenarnya banyak yg perform, tapi aku je tak amik gambar sebab malas nk keluarkan camera.

Kita datang nak enjoy music, so enjoy lah kan. HAHA


Bila dah lama sangat berdiri, masuk lah balik kat bilik tadi tu. Duduk2 atas sofa jap. Tengah tak sihat kot time tu. Tu macam tak larat nak berdiri lama. Selalu kalau pape konsert, berdiri lama la aku paling power. HAHA. Tapi dah nak demam nak buat camne.

Tengah2 duduk tu, banyak gak lah artis yang ada. Tetibe Iqram Dinzly datang dekat gila dengan tempat kiteorang. peh, memang amik gambar lah dengan dia. Haha. Nasibbbbbb dia tak sombong lansung.


Sesudahnya, semua pergi balik. Dah penat tak larat berdiri lama sangat. Ingatkan nak stay sampai tengah malam. Tapi tak dapat lah. Next time boleh la. Haha. Harap2 tahun depan OctTwtFest ni lagi best. Event2 macam ni lah boleh mengelakkan remaja terjebak dengan gejala sosial yang tak berfaedah *tetibe karangan. HAHA.

Balik tu lepak Bidara sebelah sunway, makan2, tgk bola. Pastu balik. Semua tak larat. Semua pening kepala. Memandangkan semua macam dah berjangkit dengan aku je. Membuta lah di rumah sewa. Ok bye :)




Thanks for reading. Have a nice day :)

2 comments:

chubbyharusdirejam said...

sedihnya tak dapat hadir. T_T

Shazana Samaluddin said...

next year boleh pergi lagi :)