Friday, March 18, 2011

Bertukar kulit, bertukar arah

Harini, aku membuat keputusan untuk bertukar dan menyalin kulit. HAHA. Takde lah, disebabkan harini takde kerja sangat, aku decide untuk tukar style blog aku. Dari dulu dah ada niat nak tukar. Tapi takde mase nak edit2 blog aku. Aku nak tukar jadi macam tumblr aku. 1 column saje. Tak de la semak banyak2 column kan. Aku nak make it simple je.

Cari punya cari, aku decide untuk memilih background cookie monster memegang Diana F. Haha. Aku macam suka pula. Bila upload je, gambar tu macam kena dan fit dengan blog aku. Lebih kepada jiwa aku yang sedang membara2 nak camera Lomo. HAHA.

So aku membuat header baru. Ok ke tidak? HAHA. Bosan menggunakan header yang lama. Pastu aku ada tambah Tab dekat bawah header aku tu. Korang cuma perlu click je kat tab tu untuk pergi ke account2 yang aku ada. Punya la penat mencari macam mana nak buat benda alah tu. Akhirnya jumpa jugak. Rajin2 la ye click link aku tu :)
Lepas tu, siapa2 nak tengok profile aku ke, nak follow, nak hantar dekat shoutbox, semua benda tu ada di bawah. Sila scroll down ke bawah ye. Sidebar aku semua ada kat bawah. Tiada lagi di tepi2 blog. Haha. Kita nak menggalakkan supaya followers rajin scroll ke bawah untuk menjadi insan yang lebih teliti dan lebih rajin. HAHA
Aku rase, yang sekrang ni ok la sikit kan. HAHA. Blog yang lama lagi ok ke, yang sekarang lagi ok? Sila bagi rate. Sekian terima kasih :)


Thanks for reading. Have a nice day :)

5 comments:

Shazana Samaluddin said...

thanks. haha

Cik Pieka said...

no bad :) oke sajok . mane u dpt tuto uat tab to. na jugak. haha

Nazura² said...

Cantek oh blog u :) Ngeee. Sangat cool dgn comelnya ada cookie monster dgn diana F uh. Smoga impian anda tercapai ya.

Ngee. datang la jenguk blog saya ye. Kah kah kah. Nak promote jugak :D

Shazana Samaluddin said...

pieka : search dalam google. name die mark something. i pun dah lupe link die kat mana.

Shazana Samaluddin said...

nazura : hahaha. ya2, terima kasih :P