Saturday, April 25, 2009

Karenah hari ini

Kaki ku tak elok lagi. Tapi mahu jugak berjalan. Hari ni aku gi book fair kat PWTC. Aku iye2 la igt nak tgk buku sekolah, novel semua. Last2, ramai nak mampus. Crowded gila babi. Aku nak tengok pown tak boleh. Ramai sangat berkerumun. Aku nak usha la novel tuh, then ade minah2 ni men duduk je kat situ. Hello, bagi la org lain tgk. Bukan kau sorg je nak tgk. Bukan kau beli pown. Setakat nak tengok je wat pe. Die tak pikir ramai orang nak tengok. Nak beli. Menaikkan kemarahan je budak2 ni. Aku da rimas tuh, aku kuar dari PWTC tuh. Panas, rimas, marah, macam2 perasaan bercampur- baur. Haha.

Then, aku meneruskan perjalanan gi ke SOGO. Lagipown ayah ku mau gi Pertama cari bateri fon die. So ikot jelah. Walaupown kaki agak sakit, tetap meneruskan perjalanan. Gagah & tabah menempuh perjalanan disertakan dengan senyuman. Haha. Ayat menggelabah. Sakit owh kaki time jalan. Lebih2 lagi kena naik tangge. Aduhai. Macam orang tua naik tangge. Haha. Aku dok round2 dalam SOGO. Then pergi Pertama. Menemani ayah ku mencari bateri fon. Pusing sini, pusing sane, naik atas, turun bawah. Aduh. Sakit kaki. Mase tengah2 jalan tuh, tiba2 ternampak satu benda. Benda yang paling diingini dari dulu. Nak owh!


Aku ternampak la camera Nikon D60 ni kat satu kedai ni. Argh, tak kesah la murah ke, tak power ke, janji dapat DSLR punye camera. Aku cakap la kat ayah aku. Aku saje je bodek die. :)

Aku : Eh ayah. Macam cantik je camera tuh. Kalau amik gambar mesti lawa.

Ayah : Yeke? Besar gedabak camtu kau nak ke? Nanti susah nak bawak. Berat.

Aku : Mane ade! Kecik jela. Lagi kecik dari Canon. Bukan susah pown nak bawak.

Ayah : Mane ade. Berat la

Aku : Tak de la. Boleh la bagi camera tuh as my birthday present. My birthay is just around the corner

Ayah : Tengok dulu lah. Insyaallah


Time tuh ayah aku masuk kat kedai camera tuh. Tauke die kawan baik ayah aku. Aku suruh la ayah aku tnye brape harge camera D60 tuh. Then tauke tuh cakap, Rm2188. 1st discount die bagi jadi RM2000. Tapi sebab ayah aku bestfriend die, selalu beli barang kat kedai tuh, die bagi discount jadi RM1850. Die suro amik terus. Senang. Lagipown die da bagi offer kan.

Tauke : Lu amik la ini terus. Sy kasi discount. Rm1850. Ini 10 megapixel ma.
Ayah : Nanti dulu la tauke. Sy mau tgk2 dulu. Orang skrg da 12 & 14 megapixel ma.
Tauke : Tapi ini gamba cantik punye. Sy jamin. I sudah kasi offer
Ayah : Takpela, tunggu anak sy punye birhtday dulu.
Tauke : Owh yaka? Takpela, amik sekarang. Cepat2. Tak payah tunggu bithday lor.
Ayah : Takpe, nanti saya datang la. Tunggu birthday dia. Nanti tak surprise. HAHA

Haish ayah aku ni. Da ade offer tak nak amik. Haha. Owh ayah, tolong belikan as my birthday present. Sweet 17 owh. 30 June. Padahal lambat lagi nak birthday, tapi da kecoh2. Hahaha. Ade sesiape nak tolong belikan?
Sure aku akan sayang kau lebih. :)

Current Mood : Menanti camera baru


Thanks for reading. Have a nice day :)

17 comments:

Nadia Samz said...

kan i dah cakap,kalo u jadik nak kawen ngn i,i akan belikan utk u lah sayang.
haha!

u g dating kat book fair x ajak.
ini boleh menimbulkan kejelesan.
XD
haha!

Shazana Samaluddin said...

to nadia : gelbah ar u ni. hahaha. i x nk ar dating ngn u.
u suka kuar ngn org lain ;)

eyqa myqa said...

ehhh !
dari beli kat u, baek i pkai.
haha, anyway i harap u dpt eh.
i pon nak kott.
haha

Shazana Samaluddin said...

to eyqa : haha. mane boleh u pakai. x boleh! :)

MiraRsln said...

sye nak jgk bnde alah tu..
hahaha..


p/s:cmmnt myspace photo.. ;D

Ruhil Rosley said...

amboi.
doa jelah dapatkan.
kalau tak dapat mesri merana.
:)

Nadia Samz said...

bukan kuar ngn orang lain.
jgn la majok syg,
ahahahhaha~

i kan dah cakap,i kuar ngn org lain pun tapi i xpernah curang macam u slalu buat.
:P

dian:) said...

hrtu i survey D40 dia bg discount rm1600. tp my mum ckp tggu dulu. erghh pasrah je laa XD haha

Shazana Samaluddin said...

tp mirashin : ngade. nk jugak tu suro comment pic ms :)

Shazana Samaluddin said...

to ruhil : insyaallah dapt. belikan! :)

Shazana Samaluddin said...

to nadia : u kuar ngn org lain tu, kire curang la ngok! ;p

Shazana Samaluddin said...

to dian : mula2 mau amik D40. Tapi org kate D40 da outdated. 8 megapixel saje. :)

Shazana Samaluddin said...

to rantong : tak suka org promote :)

Nadia Samz said...

haha. itu curang cara baik punya.
lalalalal..
eh,kalo u jeles,cakap je.
ngaaa~

Bukan nama sebenar said...

haha :D Shox dpt dad cm u , my dad pn cmtue tp bufday i lagi lmbt dr u :P tapa kita sma sma tggu okay dear :)

Shazana Samaluddin said...

to nadia : x jeles pown. ;p

Shazana Samaluddin said...

to ketot : kite kumpul duit same2 then beli lah. haha ;p