Thursday, December 16, 2010

Mengira dan mengira

Jadual class hari Khamis, iaitu jatuh pada hari ini adalah :

9.00 pagi - 10.00 pagi = Physics

10.00 pagi - 12.00 tgh hari = Mathematics II

2.00 petang - 4.00 petang = Chemistry

Okayh hari ni semua subject mengira. Sampai pancit jugak la otak aku ni sampai ke petang. Mathematics dah start topik Integration yang menggelabah tu. Ade perasaan nak pecahkan kerusi meja jugak la sebab tak dapat nak solve kan soalan.

Physics dengan Chemistry tak sama dah macam masa sekolah. Lagi banyak mengira dari menghafal. Dah petang tu otak pancit sikit la, blur2. Mase Chemistry mendapatkan bantuan lecturer. Nasib dia tak bising. Selagi aku boleh tanya, aku akan tanya samapi lecturer muak bosan tengok aku. Haha

Bila la nak lari dari belajar Mathematics ni, takde yang macam add math tak boleh ke. Sekadar campur tolak darab bahagi pun jadi la. Biase2 sudah la kan. Math aku boleh jawab. Tapi Add Math yang aku kurang gemar ni. Subjek aku amik tu pun nama je Mathematics, dalam macam Add maths. Kadang2 penat nak menjawab soalan kira2 ni.

Ok ke kalau lari dari Maths? Maths jangan kejar aku boleh tak? HAHAHAHA


Thanks for reading. Have a nice day :)

No comments: