Sunday, July 19, 2009

Seminar ke shopping? :)

Dalam kul 5.30 pagi aku da bangun. Konon nye nak gi seminar kat KBU, Damansara. Bukan KDU kayh. Silap. Haha. Yela, nak jemput Billa n Aai lagi. Kene gerak awal. Dalam kul 7.15 camtu, kiteorang sampai lah kat KBU tuh. Fuh, ramai gile lar orang. Haish, rajin jugak budak2 ni gi seminar. Haha. Kiteorang beratur lah. 'konon' nye nak masuk. Kiteorang tgk list sekolah kiteorang, ade satu tempat je. Kiteorang pon ramai. Tak kan nak register balik. Then kami pon terpikir sesuatu. Mari ke OU ! Tak jauh pon dari KBU tuh. Hahaha

Aku memang takde hal la. Pantang di ajak. Haha. Memang setan gila babi. Usha line dulu, clear ke tak. Then kuar dari situ. Tapi takde la terus gi OU. Awal lagi kowt. Pagi2 bute nak gi OU memang buang tebiat ar. Kiteorang menapak gi Mcd dekat2 situ. Mau breakfast, lepak2 jap sementare tunggu kul 10 camtu. Cma & Adha ade kejap je. Dorang ade hal. Cma jumpe mak mertua. Hahaha. Sambil2 tunggu kul 10, borak2 lah. Lepak2. Agak ngntok ar sebab bangun awal kan. Haha.
Kiteorang meneruskan langkah naik teksi gi OU. teksi untuk ke OU. Brape minit je nak gi sane. Tak jauh pon. Nasib baik tambang tak mahal. Kalau tak bankrap aku. Mase tuh awal lagi. Orang pon tak ramai. Jalan2 ar kat dalam. Kiteorang jumpe la kedai jual2 subang, rantai, cincin semua kan. Billa nak tgk subang. Tibe2 aku terpikir. Nak tindik ke tak telinge ni. Dah berhajat dari haritu da nak tindik telinge blah atas. Billa tolong tnye kan brape mau tindik. RM6 saje. Aku pon da lame tak pakai subang. Just pakai lidi je. Malas nak pakai. Asik hilang je. Igt nak start pakai balik.

Aku takde hal lah. Kire murah ar jugak tuh. Agak nervous ar. Haha. Takut sakit. Tapi kuatkan diri. Yeah! Haha. Tuuuuuppp! Da siap tindik. Kejap je kowt. Pedih sket la. Then Billa nak beli cincin kat kaki. Aku lak pilih subang untuk yang blah atas tuh. Billa tolong pilih subang yg spike punye. Waduh. Gile ganas. Haha. Aku pon suke sebenarnye. Awk mmg memahami citerase sy Abby! Hahahahahaha. Aku amik jelah, tak mahal sgt pon.


Kami meneruskan perjalanan lagi. Masuk satu2 kedai baju. Adoiiiii. Baju semua lawa2 kowt. Nak nanges la tgk. Duit da la tgh takde. Then ade sale la pulak. Cibet betul. Sumpah pressure gile sbb dpt tgk je. Beli nye tak. Haha. Nak tak nak, window shopping jela. Aai sibuk mau gi rainforest. Nak amik gambar la, ape la. Lagipon lighting baik punye :)
Bahagia bersame. Haha
Perot sudah berbunyi kembali. Perot kate ' lapar. lapar. bile nak makan '. Haha. Igt mau makan kat Old Town. Tapi nak mencari nye dah jadi satu hal. Nak cari celah mane pon. Kang tak pasal2 sesat ibarat rusa masuk kampung. Haha. So kiteorang makan kat Kluang Station jelah. Tu je yang paling dekat ngn kiteorang. Order nasi lemak ngan otak2. Fuh, sedap lah. Hilang kenyang di perot. Best tak perot dapat makan? Hahahahaha.

Order dulu :)

Selamat menjamu selera :) Aai muke bahagia dapat makan. Haha

Burrrp.. Owh sudah kekenyangan. Waktu untuk merayap lagi. Gi toilet lah. Gi MPH la. Da takde keje nak buat. Mase kat MPH lagi lah. Menyelidik satu2 buku. Tibe2 jadi ulat buku. Gelabah je masing2. Haha. Dari buku tntang music, medic, engineering. Seronok kowt tgk. Tapi buku tebal2 nak mampus lah. Engineering punye buku lagi best. Byk calculation panjang gile babi cam cibet. Pening kpale aku tgk. Cane ar bile masuk U nnt eyh? Tak dapat ku bayangkan buku tebal2 gile babi. Haha

Gelabah sket la. Hahahaha Perbezaan ketinggian
Totally Spies. Hahaha
Sahabat
Jgn gelakkan aku. Nak amik medic nnt. Haha

Keluar dari MPH, nampak Forever 21. Ape lagi, terus masuk lah. lagi. Masuk kejap lah. Adooooooooooooooiiii. Baju gile babi sial lawa kowt! Semua lawa! Nak beli semua, tapi duit tak mencukupi. Haha. Pusing sini ade yang lawa. Pusing sane ade yang lawa jugak. Aku decide nak beli bju sleeveless punye warne kelabu. Simple saje. Nak pakai dengan cardigan aku. Ape lagi. Capai je la. Haha. Billa bagi aku try satu dress ni. Aku gi try la. Serius lawa kowt. Size semua da okayh. Adoi. Duit je menjadi masalah. Billa ngan Aai asik menghasut aku je suruh beli itu, suruh beli ini. Tension2. Memang la lawa. Duit nak cari celah mane? Datang dari langit? Haha.

Aai sempat lagi try :)Kuning ;)

Puas hati gak ar dapat 1 baju. Takde hal la. Then jalan lagi. Masuk kedai aksesori. Aai beli satu tali ni untuk wat jadi gelang kaki. Tali tu pnjang. Orang tu blah due. Dpt la due gelang kaki. Satu Aai amik. Satu aku amik. Kire aku beli kat Aai la. Aku igt free je kan. Hahahahaha. Jumpe satu kedai ni, beli slipper aku pulak. Aku dari hari tu dok cari2 slipper tak jumpe2. Last2 da jumpe aku amik jela. Malas nak pikir2 da. Harini duit abis beli bende merepek2 je. Merepek2 pon, aku mmg nak pon. Haha.

Haish. Aku ingat next week nak gi lagi lah. Nak gi ngn family. Baru semua perbelanjaan ditanggung. Haha. Boleh gi lai kt Forever 21. Owh yeah. Haha. Hari sepatutnye gi seminar, jadi hari untuk shopping pulak. Takde hal lah. Skali skale. Duit pon byk abis da. Haha.

p/s : mau shopping lagi ;)


Thanks for reading. Have a nice day :)

6 comments:

A I N said...

hohoho..
serong upenye yer..
sminar kt ou pon bes gak an?
kah3!
=D

p/s: aien xpena g ou..sob3..

yanalolu'xx said...

haha..

nk bejaya ne la gi seminar..
tp sumpah bosan..
gi shopping pun besh gak kan..
so xyah la gi seminar2 ni..
ahahaaha..

Shazana Samaluddin said...

to ain : yup. seminar kt ou lagi best! haha. takpe, next week i gi lagi. mau ikot? haha

Shazana Samaluddin said...

to yana : babe. shopping lagi best la. haha

Anonymous said...

suka gak melencong waktu seminar huhu

Shahrul Tanaka said...

pergh beli bundle lagi bagus :P